lååång dag

Imorse åkte jag tre åk med min bräda och sen hade jag så ont i fötterna av mina för små boots så jag och mamma åkte hem till lägenheten och åt lite kiwi medan vi tittade på tv.


Sen för att inte bara vara inne hela dagen åkte vi bort till Björnen och åkte femton kilometer längdskidor, men inte så snabbt kan man säga haha. Mamma ramlade flera gånger och jag ramlade en gång.


När vi hade kommit ungefär tretton kilometer och ska åka slutspurt så ser jag en person som ramlar och hon ställer sig inte upp. Då stakade jag och mamma dit och så visade det sig att hon hade skadat sig. Då fick vi ringa till nödnumret här i Åre och så kom det två skotrar som hämtade henne. Men det gick inte så fort, vi fick stå och frysa i en och en halv timme innan hon vart hämtad och klar.


Hon som skadade sig hade en supersöt hund som hette razza eller rizza (kommer inte riktigt ihåg hehe) som jag fick passa under tiden allt hände. Hon var jättesnäll och slickade mig i ansiktet och grävde i snön! Hon låg även tillsammans med den skadade personen i släden som drogs efter skotern, det såg jättegulligt ut för hundens huvud stack upp.


När allt var klart var klockan ungefär halv tre och vi åkte hemifrån till Björnen cirka elva imorse. Vi hade ätit frukost klockan halv åtta så jag hade bara ätit en kiwi och druckit vatten på sju timmar så var ashungrig. Vi satte oss på Karins som var en liten restaurang där vi åt lunch.


När vi hade ätit klart åkte vi hem, duschade och bastade. Jag tvättade håret och smörjde in hela kroppen så jag känner mig fräsch! Är jättetrött så ska inte åka nåt mer idag, ska bara slappa och kanske spela lite pingis. Förlåt igen förresten för de fula bilderna, men jag kan inte ha med mig systemkameran hur mycket jag än hade velat för den är för stor och ömtålig så ni får mobilbilder istället.

kommentarer:
postat av: Anonym

Vilken fin blogg Du har;)

datum: 2013-02-27 ♥ tid: 21:00:33
postat av: izabellahurtig

Jättefin blogg!
Allt bra?
Kram

datum: 2013-03-01 ♥ tid: 20:35:10
hemsida: http://izabellamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0