svar på tal


Jag blev faktiskt lite ledsen av att läsa din kommentar. Jag vet att det blir tjatigt när jag skriver mycket om träning, det kan jag hålla med om. Grejen är den att jag länge aldrig haft motivation till att träna eller äta nyttigt, så fort jag fått syn på godis så åt jag det och så bakade jag nästan varje vecka. Jag har alltid haft dåligt självförtroende och till början av det här året så tänkte jag att mina dåliga vanor skulle ta stopp. Så i mars så började jag med att äta nyttigare och träna mer, och det har jag hållt och jag är faktiskt stolt över mig själv. Det är bara början och jag tänker fortsätta tills jag blir nöjd. Det här är min blogg och jag skriver om mitt liv, om du inte gillar det så tvingar jag dig inte att stanna kvar. Och att vara nyttig är inte något dåligt, jag tycker istället ni borde ge mig bra feedback att jag försöker bli mer hälsosam. Jag har inte fått en endaste kommentar om att det är bra att jag har tagit tag i maten och träningen och det gör mig lite ledsen. Nu tigger jag inte om bra kommentarer, absolut inte. Såklart får jag stöd från familj och så, jag är inte direkt ensam och deprimerad. Jag är nöjd med att jag faktiskt har börjat att vara nyttig, och faktiskt så har jag inget som helst minne om att jag har skrivit någont som helst om kalorier och kaloriförbränning, jag räknar de inte. Jag försöker att hitta bättre alternativ till snabbmat och sån mat jag vet inte är speciellt bra, jag säger inte åt någon annan att göra det utan jag gör det för MIG själv. Inte för att någon annan ska må bättre, utan för att jag ska bli mer självsäker och nöjd med mig själv. Jag har äntligen hittat motivationen så om du inte tycker om det, läs inte min blogg. Samtidigt tar jag åt mig av din kommentar, jag kommer skriva mindre om träning och nyttig mat, jag kan skriva om andra saker istället. Men då måste ni ge mig förslag vad ni vill se på bloggen och inte bara klanka ner på mig och säga att det jag gör är dåligt.

Jag säger tack till er som har läst, men jag antar att det inte är många. Jag ville bara få ut vad mina tankar är om träningen och det nya "nyttiga" livet jag har börjat med. Jag tänker inte längre kalla det nyttigt, utan hälsosamt. Eftersom att nyttigt är kanske fel ord, man behöver ju alla näringsämnen. Hälsosamt låter bättre. Men jag ska ändå skriva mindre om det här, jag lovar. Men då får ni lova att säg vad ni vill se i bloggen. Puss jag älskar er alla mina läsare som är få men betydelsefulla.

kommentarer:
postat av: oona

MEH nej asså josefine du är skitdukti skriv om vad du vill DONT BE SAD WE LOVE YOU!!

datum: 2013-03-23 ♥ tid: 13:06:24
postat av: Sara - Hold on be strong

Ta inte åt dig!! Skriv vad du känner för! :)

datum: 2013-03-23 ♥ tid: 14:58:06
hemsida: http://saraleasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0