Demi-vego?

Jag har länge velat prova vara vegetarian när kompisar har blivit det, som en omväxling och nått nytt att testa. Nu senaste tiden har jag ätit en del vegetariskt och insett att det är väldigt gott och faller mig i smaken. Jag menar kolla in dessa bilder, är det bara jag som blir hur frestad som helst?! Skulle inte tacka nej till all fin, god och färgglad vegetarisk at som finns där ute.


Dock vill jag inte utesluta djurkött helt för det innehåller viktiga proteiner som man behöver men däremot skulle jag gärna bli demi-vegetarian. Det innebär att jag då skulle äta fisk, fågel, skaldjur, ägg och mejerier men inte rött kött från ko, gris och får. Fårkött har jag aldrig någonsin tyckt om så det blir inte konstigt att "ta bort", ko och griskött blir inte heller svårt för jag tycker inte alls om det längre. Jag ser det som onödigt att äta något jag inte tycker om, mat ska ju vara gott! Dessutom ger det så sjukt mycket utsläpp att producera nöt och fläskkött i jämförelse med annat, det går åt ofantliga mängder foder och vatten till producering. Detta skriver jag inte som något slags propaganda som om att det är fel att äta kött, alla får äta precis vad de vill. Men det kanske ger er en liten tankeställare. Någon som håller med mig?

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0