London Day 1

Nu kommer jag göra som en liten genomgång av Londonresan jag gjorde i början av påsklovet med mina föräldrar, syster och mormor. Vi var borta från fredag till tisdag, alltså totalt fem dagar. Jag berättar om varje dag i både bilder och text så det blir totalt fem inlägg och detta är det första. Jag har massa roligt att berätta om så jag hoppas ni gillar det!


På flygplanet klockan 18.00 efter ett par timmar på Arlanda. Jag letade som en tok efter någonstans att köpa en Celsius och när jag till slut hade köpt en var det dags att gå till gaten. En ny smak från Läkerol fick jag med mig från taxfreen också, så god den var!



Solen sken för fullt när vi hade lyft, det var nästan lite synd att lämna Stockholm när våren äntligen kommit. Men jag var så taggad inför London så det spelade ingen som helst roll egentligen. Dessutom var vädret faktiskt riktigt bra under vår vistelse. Inte en enda droppe regn på hela resan!



Efter att vi hade landat på Heathrow tog vi oss in mot city med tunnelbanan. Vi klev av vid Vauxhall där vi sedan hade en 10 minuters promenad till hotellet.



Första dubbeldeckaren fick man se efter endast ett par meter på gatorna. Äkta London-känsla.


 
Hotellet vi bodde på heter Plaza on The River och precis som namnet säger så låg det precis vid Themsenfloden med utsikt över The Big Ben. Det var jättefint och över förväntan! Eftersom det var sent på kvällen blev det bara att kasta in väskorna, byta om till pyjamas och borsta tänderna. Laddade inför morgondagen gick vi och la oss och jag tror jag somnade direkt så trött jag var haha.

More to come!

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0