London Day 2



Efter att vi hade ätit frukost på hotellrummet så tog vi tunnelbanan till Portobello Road där det är en stor marknad längs hela gatan varje lördag. Där säljer de allt möjligt, från mat till vintage kläder till krims krams.



Ett av de fina fruktstånden med alla frukter man kan tänka sig. Så mycket färg! Vi köpte såklat en låda jordgubbar att äta medan vi gick längs gatan.



Blommor fanns det också i massor. Och det mår ju vara ett av de bästa föremålen att fotografera, de blir alltid bra på bild! Jag ville bara ta med mig alla hem och ställa i vaser runt om i lägenheten.



Annat man kunde tänka sig hitta var antikviteter som porslin, tekannor och silverfat. 



Jag upptäckte min nya kärlek, soya-iscappuccino från Starbucks. Jag gör ju islatte hemma minst en gång om dan men detta, det kan ingenting slå alltså. Mums!



Vi hann också besöka affären Poundland innan vi skulle åka ifrån marknaden mot nya äventyr. Där inne kostade allt 1£, galet billigt!


Efter att ha åkt buss i över en timme kom vi äntligen fram till Warner Brothers studios för att titta på The making of Harry Potter, alltså hur de spelade in filmerna. Man fick se inspelningslokaler, kostymer, peruker, ALLT! Det går inte att räkna upp allt man fick se, men man fick i alla fall veta alla hemligheter bakom hela storyn. Riktigt coolt!



Bland annat fick man "träffa" och ta kort med en av ugglorna som spelade Hedwig i filmerna på riktiga Privet Drive. Detta var verkligen nostalgi, man tänker tillbaks på när man var liten då man kunde se filmerna om och om igen. Fast nu fick man se allt på riktigt!



Trötta och hungriga efter ännu en lång bussfärd tillbaka till stan så satte vi oss på Gordon Ramsays restaurang Maze Grill som var inbokat. Jag åt grillad lax med rotfrukter, sparris och grillade portobello svampar som var såå goda! Mätta och belåtna åkte vi en äkta gammal londontaxi hem till hotellet för att somna på stört. En riktigt fullspäckad dag som dessutom blev riktigt lyckad!

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0