London Day 3



Söndagen börjades med en promenad längs Themsen in till London City där man kunde se Big ben stå och skina samtidigt som båtar åkte förbi.



Såklart blev man tvungen att stanna för att ta turistbilder.



Inne i stan gick vi till en busshållplats för att hoppa på en dubbeldäckare och åka runt för lite sightseeing.



Förutom St Pauls Cathedral åkte vi även förbi London Eye.



Efter bussturen tog vi ett stopp på min favoritlunchställe Pret a Manger där vi lunhade hela veckan. Denna dagen blev det deras krämiga gröt och en tonfisksallad med ägg.



Vi fortsatte att promenera för att ta en lång visit inne på Victorias Secret där jag förövrigt storshoppade.



Sedan kom vi bort till China Town och restaurangen Inamo där vi hade bokat kvällens middag.



Det är en Asiatisk restaurang med ett jätteroligt koncept, bordet fungerar som en datorskärm där du rör en mus och klickar på det du vill beställa, alla rätter kommer upp som bilder på din tallrik för att du ska se hur det ser ut innan du beställer. Sedan skickas ordern till köket - klickat och klart kunde vi underhålla oss med spelen som fanns på datorn medan vi väntade på att maten skulle komma.



Jag åt seriöst den godaste fisken jag någonsin ätit, råskuren tonfisk och lax sashimi med wasabi, soya och ris. Min nya favoritmat efter sushi! Det var så himla gott och wasabin brände i munnen, precis som det ska vara. Efter en rolig dag drog vi oss tillbaka mot hotellet för att göra oss i ordning och sova inför nästa dag då det blev... SHOPPINGDAG! Fortsättning följer :-)

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0