First try



Idag var allra första gången jag testade att äta quorn. Och oj vad förvånad jag blev över hur gott det var! Just quornfiléerna som jag åt hade en kycklingliknande konsistens och smakade lite salt. Dock gör kryddorna det mesta med smaken så jag rekommenderar att krydda mycket! Jag hade bara cayennepeppar och salt på mina så nästa gång blir det lite annan smak. Jag stekte de först på hög värme för att få lite yta och därefter hällde jag på lite vatten och lät det puttra. Medans så jag kryddade och vände de med jämna mellanrum.

Till filéerna åt jag bulgur, grönsaker och en jättegod örtsås som var enkel att göra. Jag hade i matyoghurt, basilika, koriander och salt som jag sedan rörde ihop på tallriken. Den här maten var riktigt god och den kommer jag absolut göra om. Jag har kommit på mig själv att jag gillar mycket av den vegetariska maten! Detta är ett perfekt alternativ till till exempel en köttbit, man kan ha det till vad som helst. Testa så får ni se!

kommentarer:
postat av: Alicia

Älskar quorn!!!!!

datum: 2014-02-17 ♥ tid: 20:25:05
hemsida: http://flugsvampar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0