How to match: basic dress

How to match: Basic dress

I förra veckan köpte jag ju en väldigt enkel men snygg ljusgrå klänning med volang längst ner, liknande den till vänster. Här visar jag hur jag skulle matcha olika basic-klänningar om jag var gjord av pengar haha. I nuläget kommer jag matcha med liknande accessoarer för att få liknande outfits.

Den lilla gråa skulle jag matcha med låga converse, en snygg mössa och bikerjacka. Mössan här kommer från MBMJ och är verkligen hur snygg som helst! Armen får prydas med en klocka från Daniel Wellington.

Den lilla vita klänningen matchar jag lite mer till "fest" än vardag så jag väljer en fejk pälsjacka med stövlar till (dessa är från Primeboots men finns såklart billigare som t. ex. Johnny Bulls) och en matchande väska från LV. Och såklart smink i samma nyanser, älskar verkligen Naked paletterna från Urban Decay!

Den lilla svarta skulle jag matcha mer tufft, med starka kontraster och sportig stil. Klackar från Nike, skinnjacka, silvriga brillor, drömväskan från Balenciaga och passande smycken. Till exempel ett coolt glittrande skal till mobilen. 

För att se vart allt är ifrån, klicka på bilden!

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0