Årets första uteservering



Träffade tjejerna aka Astrid och Alicia vid medborgarplatsen klockan tolv för en planerad lunch på Paulúns Deli i söderhallarna. Dumma som vi var hade vi inte kollat öppettiderna innan och såklart var det stängt eftersom det är söndag så vi fick hitta på något annat. Vi bestämde oss för att sätta oss på en vegetarisk servering och ta varsin buffé. 



Det fina vädret med strålande sol och hela 15° fick oss att välja uteservering där vi kunde sitta utan jackor och bara armar utan att frysa. Så härligt! Jag tog lite allt möjligt - min tallrik ni ser till vänster innehåller bulgur, cyrryböngryta, kikärtor, hummus och tomatsalsa.
 


När vi satt där och åt tittade jag upp och förvånades över hur långt året faktiskt redan har gått. Idag är det ju dags att ställa fram klockan en timme för att det officiellt är sommartid, och körsbärsträden hade börjat blomma på Bysistorget. Jag säger bara VÅR VÅR VÅR du är här för att stanna.

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0