Slitna jeans: Steg för steg


1. Du behöver: 1 tygsax, 1 litet rivjärn (den "taggiga" sidan) och ett par gamla eller tråkiga jeans du vill fräscha upp!



2. Ta hjälp av en kompis som håller upp jeansen som på bilden ↑ där du vill ha din öppna slitning. Jag valde att ha min mitt på knät, så att det öppnar sig när man går eller sitter ner. När du klippt hålet - riv försiktigt med rivgjärnet på kanterna runt hålet så att fransarna lossnar och det ser lite slitet ut. Vill du ha en slitning på jeansen som inte ska vara ett klippt hål så gnuggar du rivjärnet mot det stället där du vill ha slitningen tills det börjar tunna ut sig mellan trådarna. Det tar ett tag innan du kommit fram till trådarna så ha tålamod. 


Såhär såg jeansen ut på - innan slitningarna gjordes.



Här är resultatet. Skitsnyggt enligt mig - ett par helt nya jeans!

kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0