Våffeldagen



Våffeldagen i all ära - såklart firar jag den med att äta våfflor till middag. Men istället för köpa färdigmix på affären så ville jag göra en egen smet, det är både nyttigare och med bättre ingredienser. Och goda var de kan jag säga! Receptet var till för en person men efter fyra stycken höll jag på att sprängas av mättnad så jag fick kasta resten av smeten hehe.  SÅ GOTT!

Recept till nyttiga och proteinrika våfflor, ca 5 st (1 portion)

1 dl havregryn (jag hade med fiber)
1 ägg
1 äggvita
1 dl keso
1 tsk bakpulver
1 dl mjölk (jag hade mellan)
1/2 dl bubbelvatten - ger extra frasighet!

Mixa havregryn, keso och mjölk till en slät smet med stavmixer. Häll i resten av ingredienserna och rör med en sked så allt blandar sig. Grädda varje våffla i ca 1 minut (glöm inte att smörja järnet innan). Toppa de med vad du vill och ät direkt! Jag åt de med naturell kvarg, frysta bär, bärsås och kanel. På sidan hade jag också ett knäckebröd med bara kalkon på.

kommentarer:
postat av: Alicia

MUMS!

datum: 2014-03-25 ♥ tid: 20:45:08
postat av: MATILDA

så gott :D

datum: 2014-03-26 ♥ tid: 11:58:51
hemsida: http://matildays.forme.se
postat av: Emilie

Hej Josefine!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

datum: 2014-04-01 ♥ tid: 15:23:42
hemsida: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0