Middag á la Josefine


Häromdagen var det jag som stod för middagen här hemma och för mig som älskar att laga mat men som inte riktigt får tillfälle för det så passade det här perfekt när jag hade en hemkunskapsläxa att göra. Vilket var: Laga valfri rätt och servera enligt tallriksmodellen! Ugnsstekt kyckling med fullkornsris, en het yoghurtsås med smak av mango/curry och en god sallad till det. Såsen blev den godaste jag gjort på länge så jag tänkte faktiskt dela med mig av receptet.

Het yoghurtsås med smak av mango/curry 4-5 personer:

2 dl matyoghurt
ca 1 dl frusen mango
ca 1 tsk currykrydda
1 krm salt
1 pressad vitlöksklyfta
1 krm chillipulver

Blanda allt i en skål eller bunke och mixa lite med en stavmixer så mangobitarna inte är så stora. Ät med vad du vill! Ett tips är att göra såsen dagen innan, smaken hinner "sätta" sig och det smakar mycket mer dagen efter. För er som gillar stark mat!

kommentarer:
postat av: Alicia

Like that lättmjölk haha 😘

datum: 2014-05-14 ♥ tid: 18:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

mailadress: (visas inte)

hemsida:

skriv här:

RSS 2.0